سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ |۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 10, 2024
سلسله محافل بین‌المللی انس با قرآن کریم ویژه بانوان برگزار می‌شود

حوزه/ سلسله محافل بین‌المللی انس با قرآن کریم در قالب یکی از برنامه‌های طرح جامع قرآنی «رسالات الله» سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ویژه بانوان از شهریور به صورت ماهانه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران؛ برگزاری محافل بین‌المللی مجازی ویژه بانوان یکی از برنامه‌های طرح جامع قرآنی «رسالات الله» است که کمیسیون بانوان قرآنی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آن را بر عهده دارد.

برقراری ارتباطات مؤثر میان قاریان و حافظان ایرانی با سایر قاریان و حافظان زن جهان اسلام، تأسیس کرسی‌های ثابت تلاوت و حفظ قرآن کریم در سطح بین‌الملل در میان جامعه بانوان، تبادل اطلاعات و تجربیات میان جامعه قرآنی بانوان ایران با سایر کشورها از جمله اهداف برگزاری سلسله محافل بین‌المللی انس با قرآن کریم خواهد بود.

ارتقا سطح تلاوت و حفظ، رونق فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی در حوزه بانوان و جذب مخاطب، بهبود روابط همدلانه، صمیمی و شناخت ظرفیت‌های کشورهای مختلف، افزایش انگیزه در دختران جوان و نوجوان داخل و خارج از کشور و تشویق آنها در یادگیری کلام وحی و در نهایت ایجاد شبکه قرآنی از قاریان، حافظان و اساتید زن قرآنی جهان اسلام را از دیگر اهداف برگزاری این سلسله محافل قرآنی است.

این محافل به صورت ماهانه از شهریورماه ۱۴۰۳ در چهارشنبه آخر هر ماه، به صورت مجازی برگزار می‌شود و تلاوت‌ها و ارائه محفوظات توسط کارشناسان خواهر داخل و خارج کشور تحلیل و ارزیابی خواهد شد تا جنبه آموزشی آن علاوه بر تبلیغ و ترویج نیز محقق شود.

علاوه بر این، قاریان و حافظان نوجوان در کنار تلاوت پیشکسوتان این حوزه، می‌توانند افزون بر ارائه تلاوت‌های خود، با ویژگی‌های یک تلاوت فنی آشنا شوند. در نهایت به تلاوت‌های برتر هدایایی تعلق می‌گیرد و به آن دسته از بانوان قاری و حافظی که در این سلسله محافلی که به صورت ماهانه برگزار می‌شود، مشارکت فعالانه داشته باشند، گواهینامه تخصصی از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تعلق می‌گیرد.

قاریان اولین محفل بین‌المللی از کشورهای ایران (عاطفه ناصح)، افغانستان (مریم هاشمی)، بنگلادش (جنت بشری)، انگلستان (حورا یاسین) و سریلانکا (حصیفه نعمان) هستند و کارشناسی تلاوت‌ها توسط اساتیدی از ایران (زینب آقایی و مژگان خان بابا) و مالزی (فرحت الفیروزه) انجام خواهد پذیرفت.

این محفل قرآنی ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۳، برابر با ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۴ ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ به وقت ایران و به زبان انگلیسی در بستر زوم برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی https://eitaa.com/joinchat/۶۲۰۷۵۷۸۹۹C۳۶۶f۳d۳۶۵۳ در «ایتا» برای این رویداد بین‌المللی ثبت نام و مشارکت داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha